کانال پاناما و دیدنی های دگر

کانال پاناما

کانال پاناما چیست و کجاست؟

کانال پاناما یک آبراه غیر طبیعی بین اقیانوس آرام و اقیانوس اطلسه که توسط انسان ساخته شده تا اقیانوس آرام رو به اقیانوس اطلس وصل کنه.

قبل از وجود کانال پاناما، کشتی ها مجبور بودند برای رسیدن به اقیانوس آرام آمریکای جنوبی را دور بزنند اما الان بطور مستقیم از اروپا به آمریکا و از آنجا به آسیای شرقی می روند.

کانال پاناما، در انتظار کشتی

به همراه دوستم هدا که پس از کار داوطلبانه در پاناما سیتی دیدمش تصمیم گرفتیم به دیدن کانال پاناما بریم.ورودی موزه بیست دلار بود و باید ساعتها منتظر می ایستادیم تا یک کشتی رد بشه. طبقه اول موزه در مورد تاریخ کانال پاناما و دردسر های ساختنش ولی اطلاعات و فیلم و عکس بود و طبقه دوم موزه پر از آکواریوم، حشرات خشک شده و فیلم هایی که توریسم پاناما را تبلیغ می کردند. دو ساعتی نشستیم اما رد شدن کشتی را فقط در یک فیلم دیدیم و شانس از نزدیک دیدنش رو نداشتیم. بعدش تصمیم گرفتیم سوار اتوبوس بشیم و به شهری وسط پاناما به نام دره آنتون بریم که به طبیعتش معروفه.

دره آنتون، پاناما

رسیدن به روستای کوچیک آنتون در وسط پاناما که تنها چند ساعت از پایتخت فاصله داره بعد از یک روز خسته کننده در کانال پاناما خیلی هیجان انگیز بود. دره آنتون فقط یک دره نیست و دورش پر از کوه و آتشفشانه و کوهنورد های زیادی برای مسیر های کوهنوردیش به این روستا میان. دره ی آنتون خانه ی پرنده ها و حشرات گوناگونه، چشمه آب گرم، رودخانه و آبشار داره و در دو روزی که درونش ساکن بودیم و طبیعت بی نظیرش رو دیدیم، متوجه شدیم یک بهشت کوچک در آمریکای مرکزیه.

اسم یکی از راه های کوه نوردی در دره آنتون، سرخپوست خوابیده است. و به طلوع آفتاب بی نظیرش معروفه. وقتی از بالا به مجموعه تپه ها نگاه کنیم انگاری یک سرخپوست خوابیده، به همین دلیل اسم این مسیر کوهنوردی رو سرخپوست خوابیده گذاشتند. با هدا یک بعد از ظهر راهی مسیر شدیم، چندین آبشار رو رد کردیم و به بالای تپه ها رسیدیم و میشد دره آنتون رو از نوک تپه ها دید. اصلا فکر نمی کردم پاناما انقدر سرسبز و زیبا باشه.

دریاچه سن کارلوس

شاید خیلی ها فقط برای دیدن مکان های خیلی توریستی مثل کانال پاناما به این کشور سفر کنن اما جاهای بکر و غیر توریستی زیادی در کشور وجود داره که به لطف آلدو یک آخر هفته بعد از کار داوطلبانه به یکی از اونجاها رفتیم. به دریاچه سن کارلوس.

هم میشه به بالای کوه رفت و دریاچه سن کارلوس رو از بالا دید و هم میشه دور تا دور دریاچه قدم زد و کنار آب نشست. با آلدو دور تا دور دریاچه قدم زدیم. آب سبز رنگ و آروم بود و درختا استوار و سبز. در فصل بارون در آمریکای مرکزی ممکنه عصرها هوا بارونی باشه اما عوضش همه چیز سرسبز تر و زنده تره.

برای خواندن داستان مهاجرت ایرانی ها به پاناما و روز استقلال پاناما، اینجا کلیک کنید.

ملیکا بکائی

سلام، من ملیکا هستم. متولد تهران، ایران. بیست و دو سالمه و بیش از دو ساله در قاره ی آمریکا و کشور های مختلف آمریکای لاتین در حال سفر و کار داوطلبانه هستم. اینجا از سفر تنهایی، سختی ها، لذتها، ویزاها، هزینه ها، کار در سفر، کار داوطلبانه و مهارتهایی که یادمیگیرم براتون مینویسم.